miercuri, 19 octombrie 2011

OPINIA MEA

                                FESTIVAL SAU ZIUA RECOLTEI

               In Dictionarul Limbii Romane contemporane (autor Vasile Breban) Festival inseamna: ,,manifestare artistica (muzicala,teatrala) cu caracter plubicitar: Festivalul ,,Roadele toamnei" Calafat 7-9 octombrie 2011.Organizatorii au ca masluit notiunile.Mai precis era sa fie Ziua Recoltei cum se sarbatoreste,dupa traditie,in toate zonele tarii.Festivalul prin insasi denumirea sa ne obliga la mai mult:sa facem din tot o manifestare artistica,din pacate,reprezentata doar pana la o anumita exigenta.Intotdeauna,ca si acum,Ziua Recoltei a avut si are un substrat politic.Dincolo de toate cele,m-as fi bucurat sa vad o Explozie cu cele mai reprezentative produse ori preparate culinare din diferite zone ale tarii,premiate de un juriu exigent,decat o... ,,insiruire" de comercianti.In acest fel,cred,ca s-ar fi putut promova traditia culinara a zonelor tarii,fiecare cu specificul ei,ar fi indemnat si stimulat oportunitatile in domeniu.
               Odata cu incheierea Festivalului,ceea ce ne-a ramas multora in Cuget vor fi,cu siguranta,imaginile a cate produse am savurat ori am avut posibilitatea sa le degustam,cat ne-am ,,distrat" de tare ori cati bani am irosit pe nimicuri sau cat au cantat de bine si ritmat solistii,pe scena,in cele trei zile.Deci,sufletul si cugetul n-au prea mult de castigat de la o astfel de manifestare,cu bani multi pusi in joc,care ar fi fost bine sa fie de simtire si cuget romanesc.Sa fi primat latura culturala,din care sa se foloseasca multi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu